Stiri si Noutati
Jul 29

Parlamentarii USL Arges vor capitala la Pitesti

05 Parlamentarii USL000

 

 

Doi parlamentari USL Arges au declarat azi ca nu s-ar duce la referendumul pentru revizuirea Constitutie daca ar sti ca viitoarea capitala a regiunii Sud-Muntenia va fi la Ploiesti si nu la Pitesti. Numai ca in Constitutie nu se va vorbi decat de noua impartire administrativa a Romaniei, in regiuni nu si de capitalele acestora

Citeşte mai mult...
Autor: administrator
Imprimare PDF
Jul 26

Raport activitate Senator Serban Valeca

Perioda dec.2012-iulie 2013

 

Doamnelor si domnilor colegi,

           Asa cum probabil v-am obisnuit deja, am onoarea si placerea sa va prezint din nou raportul meu de activitate parlamentara in calitate de senator al colegiului Mioveni-Stefanesti. Cum spuneam si in precedentele mele rapoarte de activitate, intotdeauna, indiferent de functia pe care am ocupat-o (cercetator stiintific, profesor universitar, director, ministru sau parlamentar) am considerat ca este obligatia mea sa imi iau foarte in serios munca pe care trebuie sa o fac in acea functie, sa ma achit cat mai bine de obligatiile ce imi revin si sa incerc sa ii reprezint cat mai bine pe cei care m-au ales sau m-au votat in respectiva pozitie. De asemenea, niciodata nu mi-a placut sa fac tot felul de promisiuni doar pentru a ajunge intr-un post, promisiuni pe care mai apoi sa nu le pot onora. Intotdeauna am preferat sa spun ceea ce am facut nu ceea ce voi face.

           Ramanand consecvent acestor principii si considerand ca este obligatia mea ca la un interval de timp sa-i informez pe cei care m-au ales si m-au mandatat pentru Senatul Romaniei ce am reusit sa fac si cum am actionat pentru a le reprezenta si sustine interesele lor si ale comunitatilor din care fac parte va voi prezenta mai jos un raport succint al activitatii mele de senator PSD de Arges.

             Vedem cu totii ca perioada pe care o traversam este una dintre cele mai grele, perioada in care trebuie sa reparam ceea ce au stricat cei care ne-au condus pana de curand si care nu au facut altceva decat sa ne ameninte cu disponibilizari, taieri de pensii si salarii si mariri de taxe si impozite. In aceste conditii, in calitatea mea de parlamentar am incercat prin toate mijloacele legale de care dispun sa fac tot ce mi-a stat in putinta pentru a reduce efectele dureroase pe care criza economica severa pe care inca nu am reusit sa o traversam si lipsa de pricepere si profesionalism a celor care ne-au condus le-au avut asupra noastra a tuturor.

           Fiind la randul meu parte a unui guvern acceptat in general drept cel mai competent guvern post revolutionar este vorba de guvernul PSD din perioada 2000-2004, asadar avand o experienta personala in acest sens, am considerat ca in calitatea sa de reprezentant al Romaniei, deci al tuturor romanilor, Guvernul trebuie sa fie sprijinit si prin propuneri de proiecte care sa ajute la dezvoltarea societatii romanesti, la creerea de locuri de munca si la scaderea costurilor pe care populatia le plateste. Fostii nostri guvernanti au avut o idee fixa despre ceea ce inseamna masuri anticriza: micsorarea veniturilor populatiei si introducerea de noi impozite si taxe. Acum, noi trebuie sa platim facturile lasate in urma de PDL si sa redresam economia pentru a repune tara pe o traiectorie corecta.

        

         Actiunile mele in calitate de senator s-au concretizat prin 17 luari de cuvant in plen, propuneri legislative, intrebari si interpelari impartite astfel:

- 10 propuneri legislative

-  3 interpelari

-  2 intrebari

- 2 luari de cuvant in plen

              

    Aceste actiuni ale mele au vizat, asa cum spuneam si in oferta mea electorala:

 

1.         sustinerea proiectelor primarilor şi consiliilor locale în concordanţă cu proiectele preşedintelui Consiliului Judeţean prin realizarea unei axe de susţinere a acestor proiecte: primar – preşedinte al Consiliului Judeţean - senator PSD;

2.         domeniul sanatatii;

3.         domeniul educatiei;

4.         domeniul energetic;

5.         domeniul nuclear;

6.         domeniul cercetarii;

7.         domeniul protectiei sociale;

8.         mediul si resursele naturale;

9.         infrastructura;

Astfel:

1. Propunere legislativă pentru modificarea art.24 din Legea 62 din 10 mai 2011 a dialogului social – republicată

            Asa cum stim cu totii, Constitutia Romaniei consacra dreptul la asociere sindicala. De asemenea, sindicatul se constituie pe baza dreptului de libera asociere, in scopul apararii drepturilor prevazute in legislalia nationala in contractele colective si individuale de munca sau in acordurile colective de munca, precum si in pactele, tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte, pentru promovarea intereselor profesionale, economice si sociale ale membrilor sai.

Pentru sustinerea si promovarea acestor interese sindicatele au la dipozitie o singura forma substantiala de sprijin material, sumele provenite de la membrii de sindicat sub forma de cotizatii. La articolul 24 din Legea nr. 62 din 10 mai 2011 a dialogului social -

republicatii, se prevede: ,,cotizatia platita de membrii de sindicat este deductibila in cuantum de maximum 1% din venitul brut realizat, potrivit prevederilor Codului fiscal".

Din pacate, in legislatia actuala nu exista niciun fel de text de lege clar care sa reglementeze posibilitatea retinerii cotizatiei pe statul de plata lunar, In momentul acordarii salariului, text, care, in opinia mea ar simplifica relatia dintre angajat, rnembru de sindicat, angajator gi organizatia sindicala. Prin aceasta carenta de reglementare decizia cu privire la retinerea cotizatiei sindicale pe statul de plata ramane la bunul plac al angajatorului care, fara motive temeinice, poate sa hotarasca In mod arbitrar asupra acestei chestiuni.

            Mai mult decat atat, din pacate, in ultima perioada, prin diverse reglementari, mai mult sau mai putin aflate in contradictie cu prevederile legale, autoritatile centrale au impus piedici cu privire la posibilitatea sidicatelor de a beneficia de incasarea cotizatiilor direct pe statul de plata, realizad, de fapt, un atentat la stabilitatea si independenta financiara a sindicatelor si la libertatea de asociere, care este garantata de Constitutie, asa cum am mai spus. Pentru a se impune aceste bariere au fost folosite diverse tertipuri de genul celui prin care Ministerul Educatiei Nationale a implementat, prin Ordinul nr. 4576 din 11 iulie 2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal in invatamantul preuniversitar de stat, un program de calcul al salariilor, EduSal, prin care se impiedica retinerea cotizajiilor de sindicat, lunar, direct pe statul de plata, alaturi de ratele pentru CAR si banci.

            Nu doresc sa mai insist asupra faptului ca, pentru sindicatele mari care au

sute de mii de membri, prin eliminarea acestei facilitati acordate de catre angajator, se va ajunge in situatia in care organizatiile sindicale vor emite, sute de mii de chitante si dovezi de plata. Prin urmare, salariatii, membri de sindicat, vor fi pusi pe drumuri, fiind fiecare obligat sa primeasca, de la organizatia de sindicat si sa depuna, la angajator, dovada platii cotizatiei de sindicat iar, la finalul acestui periplu, sa poata sa beneficieze de aceasta deducere fiscala. In opinia noastrii, pentru a evita acesti pasi inutili, mult mai simplu ar fi ca acolo unde sindicatul isi exprima dorinta, angajatorul sa retina pe statul de plata, cotizatia. Este, totodata, necesar de mentionat ca angajatorul nu este pus In situatia sa realizeze cheltuieli banesti suplimentare pentru aceasta operatiune.

         In consecinta, avand In vedere cele mentionate anterior, am propus ca, in

continutul Legii 62 din 10 mai 2011 a dialogului social - republicata, sa se

introduca un nou text care sa prevada obligativitatea angajatorului ca, ln cazul in care organizatia sindicala solicita, acesta sa retina pe statul de plata cotizatia sindicala.

2.Propunere legislativă privind exploatarea resurselor naturale cu conţinuturi de metale preţioase ale României

           Romania dispune de o gama diversa de resurse minerale ce se gasesc in cantitati considerabile (existente si potentiale) in solul si subsolul tarii, precum minerale solide ca de exemplu aur, argint, sare, fier, cupru, zinc, plumb, uraniu, dar si cele de petrol si gaze naturale.

        Deoarece resursele naturale reprezinta un posibil capital pentru crestere si dezvoltare economica a tarii, aceasta initiativa legislativa doreste ca in timp ce climatul favorabil investitiilor in domeniul resurselor minerale sa fie mentinut, sa acorde statului roman o putere decizionala mai mare decat cea pe care o are acesta in prezent asupra resurselor minerale care ii apartin. Obiectivul central este acela de a asigura un echilibru intre potentialul economic al tarii si valorificarea sa in interesul national pe de o parte, iar pe de alta parte, de a permite exploatarea resurselor statului pentru a crea capital privat. Acest proiect de lege contribuie la clarificarea unui cadru legal propice pentru ca statul si mediul de afaceri sa conlucreze ca doua entitati diferite dar care sa-si acorde sprijin reciproc chiar prin asocierea in forma parteneriatu lui public-privat.

Mai mult decat atat, se urmareste a se impulsiona gestionarea integrata a deseurilor rezultate din expolatarea minereurilor si valorificarea acestora in econornie.

       Depozitele de steril reprezinta deseuri miniere care provin din prelucrarea mineralelor folositoare. Desi aceste depozite sunt de fapt minerale fara valoare economica in cazul in care nu sunt incluse intr-un proces de refolosire/reciclare, ele devin foarte pericutoase pentru mediu (genereaza ape acide, emisii poluante

etc), indeosebi in cazul aparitiei de hazarde naturale. Minimizarea riscurilor asupra mediului – riscuri generate de existenta si depozitarea improprie a steril-ului - este considerat un imperativ ce trebuie satisfacut.

            De aceea, propunerea legislativa de fata are ca scop si impunerea reprocesarii steril-ului care va permite valorificarea sa in utilizari adiacente (ca material de constructii utilizat in proiecte de infrastructura, material combustibil folosit in industria energetica, in procesarea pentru reamenajarea ecologica a zonei pre-afectate de existenta sa, prin vanzarea catre intreprinderi care sa-l utilizeze ca materii prime secundare in productie, reprocesarea steril-ului pentru extragerea de elemente metalice si nemetalice foarte valoroase etc ). Asadar, valorificarea acestor deseuri poate atrage dupa sine beneficii pentru stat, care, folosind oportunitatile create de noile tehnologii poate deriva castiguri din prelucrarea steril-ului, ce in prezent reprezinta material cu potential economic neutlizat.

         Pentru a rezuma, statul trebuie sa asigure exptoatarea zacamintelor si deseurilor in conformitate cu conditiile de protectie a mediului si a sanatatii populatiei in timp, sa garanteze transparenta proceselor asociate activitatilor de prelucrare a resurselor si sa evite scurgerea castigurilor aferente acestor activitati in detrimentul tarii.

Odata cu intrarea in vigoare a respectivei legi, prin valorificarea eficienta si eficace a resurselor naturale ale tarii in vederea bunastarii intregii societati, o urmare directa va fi cresterea veniturilor la bugetul de stat de care Romania are atat de mare nevoie.

3.Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 62 din 10 mai 2011 a dialogului social – republicată

     Modul in care au fost reglementate relatiile sociale dintre angajatori,

pe de o parte, si angajati, pe de alta parte, prin Legea dialogului social nr.

62/2011, republicata, cu modificiirile si completarile ulterioare, a anulat,

practic, posibilitatea exercitarii dreptului fundamental la negocieri colective

pentru majoritatea coplesitoare a salariatilor din Romania, ceea ce

contravine Constitutiei Romaniei, revizuita. Cresterea pragului de

reprezentativitate la 50% + 1 pentru negocierea colectiva la nivel de unitate ar insemna ca sindicatele de la nivel de unitate nu ar putea sa se

angajeze in negocieri colective decit daca reprezinta 50% + 1 dintre

salariati. in conformitate cu art. 128 alin. (2) si art. 135 alin. (4), sindicatele

minoritare care nu ating acest prag nu se vor putea angaja in negocieri

colective, decat prin participarea membrilor federatiei lor cu conditia ca

sindicatul din unitate sa reprezinte 30 la suta din salariati si ca federatiei lor

sa i se dea statut de reprezentativitate la nivel de ramura. Atunci cind

sindicatele nu indeplinesc aceste criterii cumulative, atat la nivel de unitate,

cat si la nivel de ramura, negocierea colectiva va avea loc doar cu

reprezentantii alesi ai salariatilor, pentru care nu se stabileste niciun criteriu

de reprezentativitate.

       De aceea se impune modificarea pragului de reprezentativitate pentru

sindicate, astfel incat un sindicat, pentru a avea dreptul de a participa la

negocierea colectivii la nivel de unitate, trebuie sii reprezinte 35% din

salariatii unitatii.

         Textul propus prin prezenta propunere legislativa permite ca, in

functie de specificul fiecarui sector de activitate bugetar, prin contractele

colective de munca, sa se stabileasca modalitatile concrete de negociere

colectiva a contractelor ce se vor incheia la nivelul autoritatilor si institutiilor

publice care au in subordine sau in coordonare alte persoane juridice care

angajeaza forta de munca, autoritati/institutii aflate in coordonarea sau

subordonarea autoritatii publice centrale.

In acest fel se va asigura respectarea dreptului constitutional la negocieri colective.

4.Propunere legislativă pentru modificarea art. 27 al Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

 

           Punerea in aplicare a prevederilor art. 27 din Ordonanta Guvernului nr.21/ 2001 privind regimul juridic a1 contraventiilor, prin pastrarea conditiei

,,comunicarea procesului-verbal si a instiintarii de plataprin afisare la

domiciliul sau la sediul contravenientului" a generat o serie de abuzuri asupra

cetatenilor, care aveau sau nu calitatea de contravenienti.

Astfel, au existat situatii in care cetatenii erau informati despre presupusa

afisare a "instiintarii la dorniciliu, prin certificarea unui martor fictiv. Aceasta

situatie genera un abuz si asupra martorului fictiv care, in cazul unei contestatii in

instanta era citat, urmand a cheltui bani si timp.

O alta motivatie a eliminarii acestei prevederi este cresterea gradului de

responsabilizare si transparentizare a reprezentantilor organelor abilitate in

aplicarea sanctiunilor, atit fata de contravenient, cat si fata de martor.

in cazul imobilelor cu interfon, unde reprezentantii autoritatilor nu au

acces, procesul-verbal sau instiintarea urmeaza a fi afisate la intrarea in imobil,

fara a exista garantia ca persoana contravenienta a luat la cunostinta de aceasta

calitate, anuturile de acest gen riscand a fi rupte.

            Totodata, se elimina disconfortul si emotia persoanei care nu cunoaste

faptul ca a fost citat ca martor intr-un proces-verbal de contraventie, prin aducerea

in fata instanlei cu mandat de aducere si insotit de organele de politie.

In afara acestor situatii, exista categoria asa-zisilor ,,martori abonati", la

care organele de politie apeleaza, numele acestora existand pe mai multe procese-verbale de contraventie. Acestia cunosc faptul ca au fost folositi ca martori si,

deseori, accepta aceasta postura, in schimbul iertarii sau pasuirii propriilor fapte.

Si nu in ultimul rand, metoda afisarii la imobilul sau sediul contravenientului reprezinta un atac la imaginea persoanei, mai ales "in situatia in care nu mai are calitatea de contravenient, prin dovedirea nevinovatiei.

Ca urmare a motivelor expuse, am elaborat prezenta propunere legislativa

spre a fi supusa dezbaterii si adoptarii Parlamentului.

5.Propunere legislativă privind revizuirea Constituţiei României

            Proiectul de revizuire a legii fundamentale este rezultatul unei largi consultari populare.La intiativa Comisiei comune a Camerei Deputatilor si Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constitu{iei Rominiei a fost instituit Forumul Constitutional, structuri a societitii civile care a organizat dezbateri publice deschise, pe tot cuprinsul tarii, privind revizuirea legii fundamentale.

Revizuirea constitutionala declarsata in Parlament in anul 2013 si care a condus la prezenta propunere legislative are trei obiective fundamentale:

1. Sporirea garantiilor drepturilor si libertatiIor fundamentale ale persoanei si cetateanului;

2. Asigurarea unui cadru institutional marcat de stabilitate si cooperare, prin evitarea conflictelor si blocajelor institutionale, urmare a clarificarii rolurilor si atributiilor in cadrul sistemului autoritatilor publice;

3. Reorganizarea administrativ-teritoriala, prin introducerea unitatii administrativ-teritoriale a regiunii si a autoritatilor administratiei publice locale corespunzatoare acesteia.

6.Proiect de lege privind modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I-a nr. 365 din 29 mai 2007

In decursul timpului, Legea nr 1888/ 1999 privind statutul functionarilor publici, a suferit o serie de imbunatatiri, fiind modificata si completata in mod repetat. Proiectul de lege isi propune sa aduca o modificare care sa elimine situatia discriminatorie pe cacre o stabileste statutul functionarilor publici prin comparatie cu alte categorii de salariati din sistemul bugetar. Se are in vedere imposibilitatea functionarilor publici de a continua raporturile de serviciu in cazul in care sunt indeplinite conditiile legale de pensionare pentru limita de varsta.

Amendamentul propus are scopul de a asigura perpetuarea profesionalismului in administratia publica si valorificarea experientei persoanelor performante. Concret, proiectul de lege va consacra juridic posibilitatea persoanelor care exercita o functie publica , de conducere sau de executie, sa continue activitatea si dupa indeplinirea conditiilor cumulative de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare. Continuarea raporturilor de serviciu va putea deveni efectiva numai cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care functionarul public isi desfasoara activitatea si numai in cazul in care masura se considera necesara, oportuna si eficace. Se creeaza astfel posibilitatea legala pentru conducatorii autoritatilor publice de a mentine raporturile de serviciu cu anumiti functionari publici profesionisti fara a se angaja costuri suplimentare.

Abrogarea unei legi în vigoare

         Odată cu apariţia site-ului aferent forumului constituţional, forumcons­titutio­nal2013.ro, am făcut o propunere de mo­dificare a Constituţiei, pentru a fi supusă dezbaterii. Propunerea vizează atît stabilitatea legislativă în România, cît şi responsabilizarea iniţia­tori­lor, avizatorilor etc. (parlamentari, membri ai guvernului, administraţie prezidenţială), prin aplicarea unui principiu simplu de viaţă: „Măsoară de două ori şi taie o dată!“   

         Propunerea de modificare a Constituţiei este: „Titlul III Autorităţi Publice, Sectiunea a 3-a- Legiferarea, Art. 76 - Alin nou (5) - O le­ge în vigoare nu poate fi abrogată decît prin aprobarea succesivă a două proiecte de legi pe aceeaşi temă“. Motivaţia mea este ca e­laborarea noilor pachete legislative după Revoluţia din 1989 s-a axat pe doi vectori: tre­­cerea economiei centralizate la o econo­mie de piaţă şi racordarea la standardele UE şi NATO în vederea integrării ţării noastre în aceste structuri. Tot acest efort legislativ a con­dus şi la un efect negativ, şi anume cel al instabilităţii legilor prin modificări aduse în funcţie de situaţiile de moment apărute în cadrul proceselor de mai sus. Prin aceasta s-a redus şi rolul parlamentului prin elimi­na­rea dezbaterilor din plen, ceea ce a condus la apariţia unor acte normative ce au necesitat modificări după perioade relativ scurte de la promulgare. Prin propunerea făcută se do­reşte creşterea responsabilităţii celor care ini­ţiază, analizează, aprobă şi promulgă pro­iec­tele de legi datorită condiţionalităţii introduse, şi anume ca abrogarea se poate face numai prin aprobarea succesivă a două proiecte de lege cu aceeaşi temă. Acest lucru va con­du­ce şi la efectuarea unor simulări de către ini­ţia­torii actului normativ pentru a vedea im­pactul pe termen mai lung al legii în cauză. So­licitarea se face pentru crearea unei sta­bi­lităţi în mediul social şi economic atît de ne­cesară fiecărui cetăţean, cît şi societăţii ro­mâneşti în ansamblu. Se consideră că per­cepte ca predictibilitate, dezvoltare du­rabilă a economiei în vederea creşterii şi stabilizării locurilor de muncă vor fi consecinţe intrinseci dacă propunerea va fi adoptată.

La capitolul intrebari si interpelari as aminti aici:

 

-          Interpelarea adresata Ministrului Transporturilor referitor la situatia cu totul speciala creata in Comuna Micesti unde, in urma reabilitarii drumului DN 73 Pitesti-Brasov, Comuna Micesti a ramas practic izolata. La aceasta situatie s-a ajuns din cauza faptului ca, probabil dintr-o eroare de proiectare, la intrarea in comuna, nu a fost prevazut un sens giratoriu care sa permita intrarea si iesirea din localitate in punctul intrare Primarie Micesti. CU acea ocazie am solicitat raspuns si la situatia despagubirilor ce trebuiesc acordate celor care au cedat terenuri in favoarea construirii bretelei de legatura intre DN73 si Mioveni.

-          Intrebarea adresata Ministrului Delegat pentru Buget in care i-am prezentat situatia de urgenta creata in comuna Ciofrangeni din judetul Arges punctul Valea Schitului, unde, prin alunecari de teren repetate, sunt in pericol gospodariile si vietile localnicilor si i-am cerut sa aloce fondurile necesare rezolvarii problemei create.

-          Interpelarea adresata Ministrului Sanatatii in care i-am cerut sa solicite o analiza comparativa a preturilor de import in tara noastra a minim 30 medicamente uzuale, selectate dintre cele care se importa in cantitati anuale mari si preturile pe care le au aceste medicamente la raft in farmacii centrale din mari orase ale tarilor UE pentru perioada 2011-2013. Totodata , l-am rugat sa dispuna verificarea perioadelor de expirare a acestor medicamente.

       De asemenea, in calitate de senator de Arges am mai transmis solicitari Ministerului

Economiei atat in ceea ce priveste platforma Oltchim cat si in ceea ce priveste platforma Arpechim Pitesti. Solicitarile mele s-au adresat pentru ambele combinate avand in vedere sistemul integrat in care au fast proiectate si au functionat ( sistemul simplificat arata astfel: aprovizionarea cu petrol pe conducta din Constanta. rafinare in rafinaria Arpechim. producere de etilena in petrochimia de pe platforma Arpechim- ce a fast preluata de Oltchim- si transport pe conducta ca materie prima la Oltchim).

           

Analize la Grupul Senatorial PSD cu membrii Cabinetului

 

            Nu in ultimul rand doresc sa precizez ca saptamanal la Grupul Parlamentar PSD este invitat cate un membru al Guvernului. Cu aceste ocazii am ridicat problemele pe care alegatorii din judet le-au spus cu diverse ocazii. Astfel as mentiona cateva dintre acestea:

-ministrul Dan Sova- a fost ridicata problema repararilor drumurilor nationale si judetene precum si realizarea autostrazii Pitesti-Sibiu. Astfel daca in problema reparatiilor ministrul a relevat lipsa fondurilor din acest an din cauza platii unor datorii facute de guvernele anterioare, coridorul Pitesti-Sibiu va intra anul acesta in proiectare, urmand ca de anul viitor sa se demareze exproprierile si licitatiile de lucrari;

-ministrul Varga- am ridicat problema defrisarilor necesare pentru partia de schi din zona Ghitu-Molivis, ministrul promitand ca va aproba lucrarile conditionand impadurirea unor zone adiacente conform normelor legale;

-ministrul Chitoiu- necesitatea identificarii de fonduri pentru relansarea economiei- am ridicat problema negocierii cu FMI a plafonului de garantie suverana, astfel incat marile proiecte de investitii sa poata fi finantate cu dobanda mica. Plafonul se poate ridica de la 1,5 miliarde $ cat este in prezent la cca 6,5 miliarde $. Din aceste imprumuturi garantate de stat se pot finanta lucrari mari de infrastructura, energie, agricultura,etc.

-ministrul Cazanciuc- in urma unei interpelari publice adresate prin intermediul postului Tv Curierul de catre o serie de disponibilizati Arpechim referitoare la decizii privind returnarea unor stimulente primite de la OMW-Petrom, am predat memoriul reprezentantilor disponibilizatilor si am solicitat o analiza pertinenta si ajutor in materie. In urma discutiilor ministrul a afirmat ca va analiza in detaliu problema, avand in vedere ca pe aceasta tema exista in tara peste 50.000 de procese, lucru care blocheaza sistemul judiciar romanesc si o prima concluzie ar fi initierea de catre Ninisterul Justitiei a unui act normativ care sa reglementeze situatia.

       Ca actiuni ale mele directe in zona Mioveni-Stefanesti exemplific:

 

-       implicarea mea in continuarea programului “Rabla” si introducerii timbrului de mediu ceea ce a dus la protejarea a zeci de mii de locuri de munca in industria autohtona.

-       implicarea mea in separarea ICN de RAAN.

     Decizia de rupere a ICN de RAAN a fost luata de Executiv în şedinţa de miercuri 29 mai si s-a publicat în Monitorul Oficial ordonanţa de urgenţă a Gu­ver­nului privind separarea Institutului de Cercetări Nucleare Mioveni de Regia Auto­no­mă pentru Ac­tivităţi Nu­­cle­are Drobeta Turnu Se­verin. Astfel, a fost în­fiin­ţată Re­gia Auto­no­mă de Tehnologii pentru E­ner­gia Nucleară (RATEN), regie strategica care va avea sediul la Mi­o­veni, Judetul Arges. Asta du­pă ce, în martie 2013, sute de an­gajaţi de la ICN au protestat pentru că nu şi-au primit salariile din cauza datoriilor de peste 170 mi­lioane de euro ale RAAN Dro­be­ta Turnu Severin. Deşi RAAN a intrat în insolvenţă, ICN era pe profit, graţie contractelor pe care le are încheiate. Este indiscutabil mai bine pen­tru ICN că s-a rupt de RAAN. Asta pentru că Regia de la Se­ve­rin de care aparţineau pînă a­cum, sub guvernarea PDL, a a­cu­mulat foarte multe datorii. A­ces­te debite nu erau ale in­sti­tu­tu­lui nostru şi ale celui de la Bu­cu­reşti. Şi în mod nemeritat în­ce­puseră să se blocheze con­tu­ri­le şi la ICN, deşi nu aveau da­to­rii. Dar pentru că aveau un sin­gur cod fiscal, creditorii de la Se­ve­rin se gîndeau să se în­des­tu­le­ze şi de la alţii. Astfel, avînd în ve­dere că nu aveam datorie la stat sau la creditori, ba chiar ICN era pe profit, şi mergînd pe le­gea spe­­­cială privitoare la su­por­tul teh­nic al programului nuclear ro­mâ­nesc, am solicitat Guver­nu­lui Pon­ta şi cu greu am reuşit să ob­­­ţinem separarea

            Implicarea mea in sustinerea proiectului „Parc Tehnologic, Industrial si Stiintific in orasul Mioveni”, promovat de Primaria orasului Mioveni, proiect care are ca scop atragerea de noi investitori, dezvoltarea mediului antreprenorial, precum si dezvoltarea relatiilor economice dintre companiile locale si cele nationale si internationale. Proiectul va avea un puternic impact socio-economic, ca urmare a crearii de locuri de munca, a cresterii competitivitatii economiei locale si atragerii investitiilor directe.

            In urma discutiilor cu Primaria si reprezentanti ai Consiliului Local Stefanesti, s-a stabilit reorganizarea zonei cunoscuta ca drum zona Mitricel (asfaltare in parteneriat cu CJ Arges) si realizare iluminat public de catre CL Stefanesti, in zona industriala prin atragerea se investitori si formarea unui parc industrial la finele anului 2013.

Referitor la activitatea mea din cadrul Comisiei de Politica Externa a Senatului am sa amintesc aici cateva dintre proiectele de lege discutate si analizate:

 

- Proiect de lege pentru ratificarea Protocolului privind managementul

durabil al pădurilor, adoptat la Bratislava la 27 mai 2011 și semnat de România

la 27 mai 2011, la Convenția cadru privind protecția și dezvoltarea durabilă a

Carpaților, adoptată la Kiev la 22 mai 2003.

- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și

Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea și ajutorul reciproc în cazul

producerii dezastrelor, semnat la Iași la 3 martie 2012.

- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și

Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea în domeniul militar, semnat la

Chișinău la 20 aprilie 2012.

- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Statele Membre ale

Uniunii Europene, reunite în cadrul Consiliului, privind protecția informațiilor

schimbate în interesul Uniunii Europene, semnat la Bruxelles la 25 mai 2011.
- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României
și

Guvernul Emiratelor Arabe Unite privind serviciile aeriene între și dincolo de

teritoriile lor respective, semnat la Dubai la 21 iunie 2011.

- Proiect de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului

nr.86/2012 pentru aprobarea Acordului de garanție dintre România și Banca

Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28

noiembrie 2012, privind garantarea în proporție de 100% a obligațiilor aferente

Acordului de împrumut (Restructurarea financiară a Companiei Naționale de Căi

Ferate ”C.F.R”-S.A.) dintre Compania Națională de Căi Ferate ”C.F.R.”-S.A. și

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare în valoare de până la

175.000.000 euro.

- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și

Guvernul Republicii Franceze privind recunoașterea academică a diplomelor și

perioadelor de studii din învățământul superior, semnat la București la 18

octombrie 2012.

- Proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. nr.248/2005

privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

- Proiect de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și

Guvernul Republicii Bulgaria privind constituirea unei entități comerciale mixte

pentru exploatarea noului pod mixt (rutier și feroviar) peste fluviul Dunărea,

între orașele Calafat (România) și Vidin (Republica Bulgaria), semnat la Sofia la

28 februarie 2013.

- Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.198/2008

privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor

consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în

străinătate, cu modificările și completările următoare.

         In ceea ce priveste intalnirile noastre directe din aceasta perioada vreau sa va spun ca, de cate ori am putut, mi-a facut mare placere si m-am simtit onorat sa fiu alaturi de dumneavoastra atat la evenimentele pe care le-ati organizat – sarbatori, zilele localitatilor – cat si la adunarile generale si mai ales la intalnirile cu alegatorii. Discutiile cu oamenii le-am purtat nu numai in colegiul pe care am fost ales ci si in celelalte localitati ale judetului nostru.

            Totodata, asa cum am promis la momentul alegeriilor parlamentare, am introdus metoda consultarii publice pentru voturile importante din Senat. Pentru toate voturile importante voi continua acest demers al consultarilor publice, deoarece consider ca aceste voturi nu trebuie date numai pe baza analizelor proprii ci pe baza vointei cetatenilor.

Mai multe detalii despre activitatea mea puteti afla din anexele la acest raport:

-       Anexa 1 - intrebari, interpelari, declaratii politice si proiecte legislative;

-       Anexa 2 – aparitii in presa;

Autor: administrator
Imprimare PDF
Jul 22

Comisia pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European a adoptat raportul eurodeputatului PSD Victor Boştinaru privind Fondul de Coeziune

bostinaru644

 

Comisia pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European a adoptat astăzi cu 43 de voturi „pentru” şi o abţinere, raportul eurodeputatului PSD Victor Boştinaru privind regulamentul Fondului de Coeziune, fond care pune la dispoziţia statelor membre peste 66 de miliarde euro în perioada 2014-2020.

Eurodeputatul român şi-a exprimat gratitudinea pentru votul covârşitor în favoarea raportului şi a subliniat importanţa introducerii unor schimbări fundamentale. Conform eurodeputatului, datorită acordurilor la care s-a ajuns în Consiliu şi în Comisie va fi posibilă implementarea proiectelor cheie din statele beneficiare ale Fondului de Coeziune, printre care şi România:

„Adoptarea raportului pentru Fondul de Coeziune vine după o serie de negocieri intense dar şi productive în trialog. Îmi exprim satisfacţia pentru rezultatul pozitiv faţă de aspectele pe care le-am introdus sau pe care le-am modificat şi care vor face diferenţa în viitoarea perioadă de programare. Noul Fond de Coeziune va aduce beneficii mediului şi în acelaşi timp va reduce şi cheltuielile cetăţenilor, în speţă, prin facturi la energie mai mici. Pe lângă acestea, ne-am asigurat că atât Fondul de Coeziune, cât şi Fondul European pentru Dezvoltare Regională vor avea acelaşi conţinut pentru aceleaşi priorităţi de investiţii. Aceasta va fi într-adevăr o simplificare.”

Mulţumită sprijinului obţinut în Parlamentul European, Consiliu şi Comisia Europeană, eurodeputatul Victor Boştinaru a reuşit integrarea un amendamente cheie în textul final al negocierilor. Acestea se referă în special la eligibilitatea proiectelor pentru reabilitare termică şi utilizarea energiei regenerabile în sectorul locuinţelor private, care va fi cuplată cu aceeaşi eligibilitate pentru clădirile publice şi pentru companii. De asemenea, un alt avantaj pentru România va fi şi eligibilitatea centralelor de cogenerare cu randament ridicat, a sistemului de termoficare şi de răcire centralizată. Alte modificări importante privesc investiţiile în sectorul apei şi al deşeurilor în dezvoltarea urbană, care este cuplată cu dezvoltarea zonelor suburbane şi rurale, dar şi chestiuni care ţin de dezvoltarea transportului într-o manieră prietenoasă cu mediul.

„Odată cu raportul adoptat astăzi, Fondul de Coeziune a cunoscut o extindere. Speranţa mea este ca la finalul procedurilor, statele membre să poată implementa noile prevederi în cea mai eficientă cale posibilă. Din acest punct de vedere, coordonarea dintre Fondul de Coeziune şi Fondul European pentru Dezvoltare Regională poate oferi un real ajutor, aşa cum o vor face şi prevederile cheie asupra capacităţii administrative şi instituţionale din acelaşi raport.”

Înregistrarea video a votului din Comisia REGI este disponibilă la acest link: http://victorbostinaru.ro/2013/07/votul-final-asupra-raportului-privind-fondul-de-coeziune-elaborat-de-catre-victor-bostinaru/

Autor: administrator
Imprimare PDF
Jul 22

Victor Ponta, reprezentantilor IMM-urilor: Cred ca problema Romaniei pentru dezvoltarea actuala a economiei este lipsa creditului

VP-IMM-430x308

 

Cea mai mare problema cu care se confrunta economia, cu repercusiuni asupra intreprinderilor mici si mijlocii, consta in lipsa creditelor, a afirmat joi premierul Victor Ponta, presedintele PSD, explicand ca Executivul nu poate influenta direct politicile bancilor, dar incearca sa nu concureze IMM-urile, apeland la piata externa.

,,Am vrut sa particip pentru ca, de obicei, va fac o mare nedreptate: ma vad in fiecare zi cu doua-trei companii mari, particip la inaugurari. (...) Nu inseamna ca nu apreciez in continuare (IMM-urile) si cred ca si pentru IMM-uri e important sa avem companii mari, puternice. Cu aceasta ocazie voiam sa va spun ca stiu cat de important este sectorul IMM-urilor. Nu cunosc nicio economie cu potential pozitiv care sa se bazeze doar pe mari companii. Cred ca exista un raport, o balanta, intre cele doua categorii economice, de care Romania are foarte mare nevoie", a spus Victor Ponta, cu prilejul lansarii ,,Cartei Albe a IMM-urilor din Romania".

Presedintele PSD a apreciat ,,rezistenta" Intreprinderilor Mici si Mijlocii, aratand ca acestea au intampinat multe dificultati, cauzate inclusiv de masurile adoptate de stat.

,,Ma gandeam ca ar trebui sa incep cu o gluma amara, dar sper totusi sa vedeti partea placuta din ea: va felicit ca, in ciuda eforturilor guvernelor, inca mai supravietuiti. Sunteti extrem de rezistenti si toate guvernele din ultimul timp cred ca au facut fara voie, nu cu voie, toate eforturile ca dvs sa nu mai existati. Cand vad aceste cifre, ca au rezistat companiile, unele chiar s-au dezvoltat, e un semn bun. Nu inseamna ca pornim ca inainte de '89, adica mai mergem, mai puteti rezista la niste taxe si impozite si controale", a aratat Victor Ponta.

El a semnalat ca lipsa creditelor reprezinta cea mai mare problema care impiedica dezvoltarea economiei, aparuta in urma crizei, dupa ce bancile si-au schimbat strategia in aceasta privinta.

,,Cred ca problema numarul unu a Romaniei, dar si a Europei, pentru dezvoltarea actuala a economiei este lipsa creditului. Cea mai mare problema. Am cazut dintr-o extrema in alta: daca pana in 2008 peste tot creditele se dadeau oricui, dupa criza financiara, am cazut in extrema cealalta in care cel mai greu lucru din lume este sa va dea cineva un credit. Cel mai rapid lucru pe care il face banca este sa vina sa va execute. Bancile s-au transformat in agentii imobiliare, agentii de vanzari de autoturisme, de active ale dvs. Cand va duceti insa sa cereti un credit, situatia este cumplita", a punctat seful Guvernului.

El a aratat ca Executivul nu poate influenta in mod direct politicile bancilor. Potrivit acestuia, Guvernul poate, in schimb, sa incerce sa nu concureze IMM-urile pe piata creditului, iar, in acest scop, apeleaza la piata externa.

,,Banca, intre Guvern si dvs, prefera sa dea bani Guvernului. Sunt siguri banii, acum este si stabil, este cel mai simplu lucru: (reprezentantii bancii) se intalnesc cu trei oameni de la Finante si au rezolvat problema. Cred ca este o concurenta neloiala, care pur si simplu va distruge si atunci politica Guvernului este de a incerca sa iesim pe piete externe si de a lasa cat mai mult, din lichiditatea nationala, pentru dvs.", le-a spus premierul reprezentantilor IMM-urilor.

Referindu-se la reducerea arieratelor, ceruta de institutiile internationale, Victor Ponta a aratat ca prin aceasta masura IMM-urile sunt ajutate sa-si recupereze banii de la autoritatile locale.

,,Marea problema cu arieratele nu e ca indeplinesti sau nu un criteriu, ci marea problema este ca, in spatele arieratelor, se afla de fapt o companie ca a dvs, care asteapta sa ia bani de la institutia pentru care a prestat serviciul, a efectuat lucrarea, se imprumuta cu greu la banca pentru a plati salariile sau dari la stat, dupa care asteapta cinci-sapte luni - un an - doi ani sa-si primeasca banii de la cel pentru care a efectuat lucrarea. (...) N-ai cum sa faci o dezvoltare economica cu banii din buzunar", a aratat premierul, sustinand necesitatea gasirii unei solutii la aceasta problema.

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) si Ministerul Economiei a lansat versiunea in limba romana a 'Cartei Albe a IMM-urilor din Romania'.

La eveniment a participat ministrul Muncii, Mariana Campeanu, si ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, Maria Grapini.

Autor: administrator
Imprimare PDF
Jul 22

Simona Bucura Oprescu, in Germania

02 SIMONA BUCURA OPRESCU IN GERMANIA000

 

Recent, o delegatie a Parlamentului Romaniei a participat la prima Conferinta a Parlamentelor Statelor Dunarene, care s-a desfasurat în localitatea germana Ulm. Din delegatie a facut parte si deputatul USL de Arges, Simona Bucura Oprescu, membru al comisiei pentru administratie publica, amenajarea teritoriului si echilibru ecologic

Citeşte mai mult...
Autor: administrator
Imprimare PDF
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Următor > Sfârşit >> Pagina 10 din 44
primaria

 

 

Primaria

Mioveni

Deschide site-ul Primariei Orasului Mioveni DESCHIDE >>

Filiale 

PSD

Harta tuturor organizatiilor PSD din Romania

DESCHIDE >>

Arhiva

Arhiva documentelor Organizatiei Orasului Mioveni

DESCHIDE >>

Partidul Social Democrat - Mioveni - Arges © 2010 Toate drepturile rezervate.